Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Sa montowane i faktycznie temperatury w komorze potrafią być potężne. Kiedyś sprawdzałem latem po długiej jeździe i był ledwo letni wiec osłony spełniają swoją funkcję.

    A kodowanie polega na określeniu:

    - rodzaju akumulatora (AGM/EFB/zwykły)
    - pojemności
    - producenta
    - numeru seryjnego

    na tej podstawie system wie ile może ładować i jak, buduje sobie Krzywe ładowania oraz zarządza energia.
    np jak wkodujesz zwykły akumulator to nie ma start stop i nie ma rekuperacji energii.

    Tak samo na tej podstawie przy aktywnym SS wie ile może go potrzymać wyłączonego - bo przy AGM rozładowanie do połowy nie robi na akumulatorze żadnego wrażenia a dodatkowo wystarczy kilka razy hamowanie silnikiem i mamy wpompowane kupę energii ( ładnie to widać w vcds jak działa rekuperacja i od razu widać ze zwykły akumulator skończyłby się znacznie szybciej)

    Komentarz

    • kabi_007
      Rider
      • 2011
      • 412
      • Octavia I (1U2)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      pedros , czyli to wkodowanie robi się po wymianie aku w VCDS? czy może da się z poziomu Infotainment?
      O1-->O3--> ?

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
        pedros , czyli to wkodowanie robi się po wymianie aku w VCDS? czy może da się z poziomu Infotainment?
        Tylko przez złącze diagnostyczne. Komputer dowolny VAs/ VCDS/

        Oczywiscie jeśli mamy zarządzanie energią. W normalnych systemach po prostu wymieniamy akumulator cieszymy się z jego dobrej sprawności.
        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

        Komentarz

        • mmor
          Ambiente
          • 2014
          • 166
          • Fabia (6Y2)
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

          Jak ma korki to można.
          Chyba nie bardzo można ladowac EFB do 16V, w instrukcji do Autopartów piszą, że EFB tylko do 14,4 V, inne do ponad 16 V.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            To zależy czy instrukcja wskazuje parametry ładowania w samochodzie czy podczas okresowego ładowania poza instalacja el auta.

            jak ma korki pozwalające uzupełniać straty wody to można.

            Komentarz

            • Ozdar
              Ambiente
              • 2014
              • 144
              • Superb III (3V3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Jest schemat zakładania zaślepki otworu odgazowującego? Fabrycznie jest on zamontowany od wnętrza komory silnika? Czy w ogóle go pominąć?

              Akumulator.JPG

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                inne do ponad 16 V.
                Ponad 16V to znaczy ile? O jakiej wartości dokładnie piszą?

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  16.1 jest bdb
                  Wazne ! Trzeba pilnować temperaturę takiej gotującej się zupy -37 to max !!!!



                  osobiscie AGM chlostalem 19V ale 0,005A
                  Po miesiącu osiągnął 14,7 i miał parametry nowego.

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3777
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
                    Ponad 16V to znaczy ile? O jakiej wartości dokładnie piszą?
                    Wiele instrukcji podaje napięcie ładowania prostownikiem-ładowarką standardowego kwasowego akumulatora na poziomie 2,75 V na ogniwo czyli 16,5 V. Takie napięcie przy kontroli prądu ładowania (tu zależy od pojemności baterii) i temperatury elektrolitu jest właściwe. Wiele razy ładowałem w ten sposób akumulatory i elektrolit osiągał odpowiednią gęstość dla naładowanego akumulatora. Wyższe napięcie ładowania (16-16,5 V) przy niewielkim prądzie np.(0,5-1,5 A, tu zależy od pojemności Ah) i dłuższym czasie doprowadzi do uzyskania gęstości elektrolitu na właściwym poziomie dla naładowanego akumulatora np. 1,27-1,29 g/cm3.
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • bobo
                      Classic
                      • 2007
                      • 14
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                      mając akumulator Moll EFB mogę go ładować bezpośrednio w samochodzie nie rozłączając instalacji auta.
                      Prostownikiem Arctic Automatic 20A
                      Jeszcze jedno EFB ustawiamy na Ca/Ca

                      prostownik2.JPG

                      Komentarz

                      • mmor
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 166
                        • Fabia (6Y2)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
                        Ponad 16V to znaczy ile? O jakiej wartości dokładnie piszą?
                        Dokładnie piszą 15,6-16,8 V

                        Komentarz

                        • mati8201
                          Rider
                          • 2009
                          • 347

                          Doradźcie co kupić do Octavii II 1,6 MPI co polecacie. Na alledrogo widze ze w sprzedaży króluje jakis Kozak

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3777
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpis
                            Doradźcie co kupić do Octavii II 1,6 MPI co polecacie. Na alledrogo widze ze w sprzedaży króluje jakis Kozak
                            Np. Autopart Galaxy Plus Duplex 50 Ah. Wczesną wiosną wymieniałem w starym benzynowym Polo 1,4, które więcej stoi niż jeździ. Kilka dni temu sprawdzałem go przed zimą. Trzyma ładnie napięcie 12,69 V w stanie jałowym po nocy i gęstość elektrolitu na ereometrze ok. 1.27 g/cm3. Silnik odpala z kopyta.
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • upel
                              Ambiente
                              • 2018
                              • 100
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Jakie polecacie Panowie teraz aku do diesla 1.6 CAYC? Zawsze używałem Varty z serii Silver lub ewentualnie Blue jak bylo kasy szkoda, a teraz zastanawialem sie nad Centrą, a moze coś jeszcze warto rozpatrzyć? No i jakie używacie w tych silnikach pojemności? 70 Ah 760 prądu czy cos innego? Autko w tygodniu raczej krotko jezdzi w miescie. Jakies trasy dopiero jak cos to na weekendzie.
                              Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                              Komentarz

                              • kabi_007
                                Rider
                                • 2011
                                • 412
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
                                Zawsze używałem Varty z serii Silver
                                Zwycięskiego teamu się nie zmienia
                                Ja od x lat też wierny Varcie, wcześniej Centra, ale popsuła się jakość, później miałem jakiegoś Boscha ale raz jak miałem zwarcie w alarmie to po rozładowaniu aku już Bosch nie wstał.
                                Sprzedawca polecił mi Vartę, w sumie do posiadanych aut zakupiłem już 2xSilver i do jednego Blue, Blue po 4 latach powiedział ,że ma dość, Silvery mają po 6 i 8 lat i jak na razie nie chcą zdychać.
                                U Ciebie powinien dobrze się sprawdzić Varta Silver Dynamic 63Ah/610A, przynajmniej taki stoi w ich katalogu.
                                O1-->O3--> ?

                                Komentarz

                                • upel
                                  Ambiente
                                  • 2018
                                  • 100
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  No właśnie tez tak rozpatruje to. Jest tez 70Ah e sporo drozszy i nie wiem czy sie sprawdzi zasada, zeby brac największy jaki sie zmieści, bo w tygodniu podczas krótszych przejazdów moze byc problem z doladowaniem aku?
                                  Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                                  Komentarz

                                  • kabi_007
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 412
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Ale taki o większej pojemności będzie chronicznie niedoładowany i szybciej padnie. Chyba że zainwestujesz coś z EFB, ale to kolejne robienie sobie niepotrzebnych kosztów.
                                    O1-->O3--> ?

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
                                      Ale taki o większej pojemności będzie chronicznie niedoładowany i szybciej padnie. Chyba że zainwestujesz coś z EFB, ale to kolejne robienie sobie niepotrzebnych kosztów.
                                      Proszę nie siać takich zabobonów
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • koka
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 321
                                        • Seat

                                        Odwiedziłem dziś pobliski sklep z aku i przy okazji zrobiłem uproszczony test : Tuborg Silver 63Ah 610A 2,5 letni, bo wydaje mi się, że im zimniej tym gorzej kręci :
                                        - napięcie 12,52 V
                                        - prąd 470 A (wartość znam. 610 A)
                                        - test rozrusznika - normalne - 10,80 V
                                        - test ładowania - ok - 14,50 V
                                        czyli niby wszystko ok, ale napisało "wymień akumulator - wykryto napięcie powierzchniowe" - o co kaman ? aku jest jeszcze na gwarancji
                                        Jakby co, to polecono mi aku z Węgier (tania linia dystrybutora Yuasy) o nazwie EcuForce - 62Ah 560A za 250 zł
                                        Fakt faktem, że ostatnio autko więcej stoi niż jeździ - jeśli chodzi o upływność to myślę że nie jest źle - nie ma alarmu (jest za to elektroniczny wył. pompy paliwa i zapłonu z migającą diodą) - jest też w gnieździe zapalniczki tester aku - taki na zielono - ok, pomarańczowo - doładuj, czerwono - rozładowany. Zadziwia mnie to, że po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" dioda miga na czerwono poza tym miga zawsze na "zielono"). Co to jest to "napięcie powierzchniowe" ?
                                        Leon 1.6 16V 105 KM

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                          Odwiedziłem dziś pobliski sklep z aku i przy okazji zrobiłem uproszczony test : Tuborg Silver 63Ah 610A 2,5 letni
                                          On potrzebuje doby pod prostownikiem transformatorowym i 16,5V i będzie jak nowy

                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • koka
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 321
                                            • Seat

                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                            On potrzebuje doby pod prostownikiem transformatorowym i 16,5V i będzie jak nowy
                                            jakiś tydzień temu siedział dobę pod ładowarką z Lidla w opcji zimowej "z gwiazdką"

                                            Leon 1.6 16V 105 KM

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3777
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                                              jakiś tydzień temu siedział dobę pod ładowarką z Lidla w opcji zimowej "z gwiazdką"
                                              I miesiąc na w/w ładowarce (i jej podobnym) nie da rady.
                                              Działaj tak jak pisze Sebastian !!!
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                                jest też w gnieździe zapalniczki tester aku - taki na zielono - ok, pomarańczowo - doładuj, czerwono - rozładowany. Zadziwia mnie to, że po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" dioda miga na czerwono poza tym miga zawsze na "zielono"). Co to jest to "napięcie powierzchniowe" ?
                                                Te testery wkładane w gniazdko zapalniczki zaniżają wyniki. Napięcie powinno się mierzyć na klemach akumulatora odpiętego od instalacji.


                                                Komentarz

                                                • shok
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2070
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  Jakiś czas temu pokazywałem mój stary prostownik z zapytaniem czy do czegoś sie nadaje. Otrzymałem odpowiedz ,że to stary prostownik i ładuje zbyt wysokim prądem ( w okolicy 16V). Prostownik miał sie nadawać do śmietnika bo dzisiejsze akumulatory ładuje sie max 14.8 V. Miałem jeszcze prostownik z Lidla, który może nie jest super ale niby daje radę. Od jakiegoś czasu czytam, że akumulatory powinno ładować się napięciem 16V. Heh dobrze , że leży jeszcze w schowku. Ostatnio przed zimą doładowywałem akumulatory sprawdziłem napięcie i rzeczywiście ładowanie nim wynosi 16V. Lidl daje 14.8V.

                                                  Komentarz

                                                  • mati8201
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 347

                                                    Poczytałem trochę i zastanawiam sie nad vartą tylko niewiem czy brać silver czy blue i jeszcze jedno czy brać 77AH 780A czy wystarczy 74AH 750A

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...